17 Mayıs 2019 Cuma

Sindirim Dostu ve Düşmanı Besinler!


Sağlıksız beslenme, sigara, alkol ve stres derken bağırsaklarımızdaki iyi bakterilerin sayısı zamanla azalabiliyor. Bunun sonucunda sağlıklı bağırsak floramız bozularak hastalıklara davetiye çıkarıyor. Bağırsaklar, sindirim sistemimizin düzenli ve sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayan en önemli organlardan biridir hatta başında gelir. Eğer yanlış bir beslenme alışkanlığına sahipseniz, sindirim sisteminiz doğru bir şekilde çalışmaz ve tuvalete çıkamama durumu, çok tuvalete çıkma durumu, ishal, kabızlık, gaz, şişkinlik gibi birtakım sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz. Yazımızın devamında sindirim dostu olan ve olmayan besinleri sizinle paylaşacağız. Önce sindirimi zorlaştıran besinlerle başlayalım!






İlk sıralara birçoğumuzun maalesef çok sevdiği kahve ve çikolotayı eklesek yanlış yapmış olmayız. Bu besinlerin barındırdıkları bazı maddeler yemek borusundaki alt ucu gevşettiği için reflü şikâyetlerinin artmasına neden oluyor. Dolayısıyla bayram boyunca özellikle reflüye eğilimi olan kişilerin bu ürünleri tüketirken dikkat etmesi gerekiyor. Süt ve sütlü tatlılarda bulunan laktoz midede şişkinlik ve gaza neden olduğu için, bu iki besin aslında hepimizin aşina olduğu bir sindirim sistemi düşmanı. Bunun yerine yoğurt, peynir ve laktozsuz süt ile kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Reflünüz varsa ve tetiklenmeye müsait se acı kırmızı biber de uzak durmanız daha sağlıklı olacaktır; çünkü küçük çapta hemoroidi olan bir kişiyseniz dahi, çok acılı yemekler hemoroidin büyümesine, hatta kanamaya neden olabilir. Gazlı içecekleri ve kızartmaları hâliyle söylemimize bile gerek yok ama olsun, biz yine de söyleyelim. Uzak dursanız iyi olur!

Bu kadar “zarar adına bilgi” yeter diyorsanız sindirim sistemi arkadaşlarımızdan bahsetmeye başlayabiliriz.

Yüksek oranda lif içeren fasulye, bezelye ve mercimek gibi baklagiller sağlıklı bir bağırsak hareketine yardımcı olabilir. Bağırsakları çalıştıran bakliyat ürünleri aynı zamanda protein ve demir gibi mineraller açısından doğru bir kaynak. Aynı şekilde kuru meyveleri de sindirim sistemi dostu olarak tanımlayabiliriz. Örnek verecek olursak; 3 adet kurutulmuş incir 1.5 gram, 2 adet kuru kayısı 1.7 gram ve 3 adet kuru erik yaklaşık olarak 1.9 gram besin lifi içeriyor. Bu dostlar arasına taze meyvelerin de birçoğunu hatta neredeyse hepsini dahil edebiliriz. Meyveler lif bakımından zengindir ve günlük ihtiyacınız olan vitamin ve minerallerin çoğunu almanıza yardımcı olur; yüksek lif içeren meyveler arasında da kabuklu elma, portakal, çilek ve muzu sayabiliriz. Ve tabii ki tüm sebzeler; ancak ilk sıraya alacaklarımız kesinlikle enginar, brokoli, şalgam, mısır, Brüksel lahanası ve çok sevdiğimiz patates olmalı. Peki bu liflerin sindirilmesi gerekmiyor mu? Gıdalar yoluyla alınan liflerin sindirilmesi, bağırsakların daha kolay çalışması için gün boyu alınan sıvı miktarı önem taşımaktadır. Bu sıvının kahve ve çay gibi içecekler yerine su olarak alınması gerekmektedir. Yetersiz su tüketimi bağırsakların sertleşmesine ve tuvalete çıkmada zorlanmaya neden olabilir. Bir de kendi başına bağırsak dostu besinlerimiz mevcut, onları da maddeler hâlinde sıralayacak olursak:

1.      Kefir,
2.      Yoğurt,
3.      Badem,
4.      Turşu,
5.      Somon,
6.      Rezene çayı,
7.      Papatya çayı.

Unutmayın, Mora Terapi ile tanışarak tüm bu olumsuzlukların önüne geçebilecek ve sorunları tamamıyla ele alacak bütünsel sağlık hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu çağın ötesinde terapi yöntemleriyle sağlık özgürlüğüne kavuşabilirsiniz. Herkese sağlıklı günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme