31 Mayıs 2019 Cuma

HEALTH SCANNER İLE ÖNEMLİ SAĞLIK DEĞERLERİNİZİ SADECE 60 SANİYEDE ÖĞRENEBİLECEĞİNİZİ SÖYLESEK!


Bütünsel (tamamlayıcı) tıp nedir, klasik tıptan farklı olarak hastalık belirtilerini ortadan kaldırmak için değil hastalığa sebep olan sağlık sorunlarını ortadan kaldırmak için geliştirilen yöntemler bütünüdür. Sağlıklı insan, bir bütün olarak sağlıklıdır. Beden, zihin ve ruh hepsi birlikte düzgün ve doğru işleyiş gerçekleştiriyorsa tam sağlıktan söz edilebilir. Bütünsel tıp iyileşmeyi beden, ruh ve zihin kombinesiyle yani bir bütün olarak ele alır. Örnek verecek olursak, zihinsel anlamda sağlıksız bir vücudun bedensel sağlığını da ruhsal sağlığını da kaybetmesi oldukça olasıdır. Bütünsel tıp, insan sağlığının çevresiyle ve yaşam tarzıyla da oldukça önemli olduğunu vurgular.

Tamamlayıcı tıp da Mora Terapi cihazları geliştirilmiştir. Bu cihazlar insan vücudunda doku ve sistemler arasındaki iletişimin elektro manyetik dalgalar yoluyla gerçekleştiği temeline dayanmaktadır. Mora Terapi cihazları biorezonans metodunun başlangıcı olarak kabul edilir. Gelişen teknolojinin de katkısıyla günümüzde pek çok farklı sağlık sorununun tedavisi için kullanılır hale gelmiştir.

Peki Health scanner nasıl etki eder?  Ana cihaza bağlı olarak bulunan el sensörü avuç içerisinde 60 saniye tutulduğunda kalp ritmi, böbrek fonksiyonu, karaciğer fonksiyonu, kemik hastalıkları, vücut toksinleri, beyin sinirleri, ağır metaller, aminoasitler, vitamin, mineral, eser element, cilt, göz, prostat, jinekoloji ve göğüs gibi 40’a yakın alandaki sağlık analizi 60 saniyede ölçülür. Hücre ve organların manyetik dalgalarını nano ve mikro boyutlarda ölçerek değerlendirme yapar. Tanı ve tedavi için birçok bilgiyi almanıza yardımcı olur. 40’a yakın sağlık değerini referans değerleriyle birlikte veren Bionic Health Scanner, kişiye değerlerini referans değerleri ile karşılaştırma imkanı verir. Health scanner ile yapılan düzenli ölçümler hasta durumunun kontrol edilmesini ve takip edilmesini oldukça kolaylaştırmaktadır. Health Scanner ile bulunan tüm çözümsel sonuçlar hastanın sağlığı için birer ipucu değeri taşımaktadır. 




            

27 Mayıs 2019 Pazartesi

Çağımızın ve Çoğumuzun Sorunu: Stres!

“Stres” gündelik hayatımızda büyük bir yer kapladığından dolayı “stres kavramı” hepimizin aklında bir şeyler canlanıyor. Gündelik hayatta bu kadar çok kullanım alanına sahip olup bu kadar ‘yanlış kullanılan’ bir kavrama rastlamak kolay değildir. Bu kavramın yozlaşmasının önemli bir sebebi insan vücudunu doğrudan etkileyen bir “hormonal olay” olmasıdır. İnsan hastalıklarının sebebi ve çözümlerinde doğrudan veya dolaylı bir rol oynaması stres kavramının halkın yoğun kullanımına girmesine ve sonuç olarak yozlaşmasına sebep olmuştur. Bunlara rağmen insanların genel kanısının aksine her olayı stresle bağdaştırmak doğru değildir. Hatta size ilginç gelecek bir bilgi daha, stres yönetildiği zaman yararlı bile olabilir! 
Stresin pek çok ciddi sağlık problemine yol açtığı söylenmesine rağmen Kaliforniya Üniversitesi’nde psikiyatri doçenti Kirsten Aschbacher gibi araştırmacıların çalışmaları sonucunda stresin yaşlanma karşıtı etkileri olduğu kanıtlanmış görünüyor. Yine Kaliforniya Üniversitesinde stresin biyolojisini beynin endişe durumlarına ve travmatik olaylara tepkisini moleküler düzeyde inceleyen Yardımcı Doçent Daniela Kaufer ise yine kısa süreli ve az yoğunluklu olarak tanımladığı iyi stresin dikkati ve zihinsel performansı artırdığını; hafızayı güçlendirdiğini söylüyor. Peki genel olarak strese karşı nasıl düşünmeli ve nasıl davranmalıyız?


Düşük seviyeli stres yaratan durumlar, nörotrofin adı verilen beyin hücresi üretimini tetikleyerek ve beyin içinde yer alan nöronlar arasındaki bağlantıları güçlendirerek üretkenliği ve yaratıcılığı artırıyor. Yapılan incelemeler doğrultusunda, stresin hafıza ve öğrenme süreci üzerinde de olumlu etkileri olduğunu gösteriyor. Birkaç saati geçmeyen orta dereceli stres yaşanması, az miktarda üretildiğinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olan kortizol hormonlarının üretilmesini sağlıyor. Vücut, stres karşısında alarma geçerek kendisini muhtemel bir yaralanma ya da enfeksiyona karşı da koruma durumuna alıyor. Bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde önemli role sahip bir kimyasal olan interlökinin fazladan üretilmesi için çalışmaya başlayan biyolojik yapı, geçici de olsa yüksek güvenlik durumuna geçiyor.

Stresle başarıya ulaşmak ve stresi eğlenceye çevirmek de mümkün!

Kabul edilebilir düzeydeki “iyi stres”, bir hedefe ulaşırken önemli bir motivasyon unsuru oluyor. Aynı; işlerin teslim süresinin, sınav zamanının ya da ödeme vadesinin yaklaştığı zamanlarda daha yaratıcı çözümler bulunup üretkenliğin artması gibi stres de daha hızlı ve daha üretken çalışılması yönünde kişiyi teşvik ediyor. Psikoloji uzmanları; iş yerindeki, spor karşılaşmasındaki ya da yaratıcı bir etkiye ihtiyaç duyulan müzik performansı, resim veya tiyatro gibi sanatlardaki başarının da kimi zaman “ilham” olarak da tanımlanabilen baskı kaynaklı bu “akış hâli” sayesinde yakalandığını söylüyor.

Elbette ki stres, sadece kişinin kontrolü dışında oluşmuyor. Dış etkenlerden kaynaklanan stresin iyi yönleri olduğu gibi bir de kişinin kendi iradesiyle yaşamayı tercih ettiği stresler bulunuyor ki onların da hayatı daha eğlenceli kılmak gibi bir fonksiyonu bulunuyor. Zaten sağlığa en yararlı olan da hayattan zevk alabilmek olduğundan bu türden stresleri bilinçli olarak yaşamayı tercih etmek gerekiyor. Ve sen olarak aşağıdaki maddeleri uygulamamızda hepimiz için fayda var;

1.      Stresin neden kaynaklandığını bulun,
2.      Zor zamanlardan geçtiğinizi kabul edin ve bunun için bir şeyler yapın,
3.      Size nelerin iyi geldiğini hatırlayın ve tekrar tekrar yapın,
4.      Bir uzmanla görüşün.

Yazımız umarız ki faydalı olur. Herkese stresten uzak yıllar!






17 Mayıs 2019 Cuma

Sindirim Dostu ve Düşmanı Besinler!


Sağlıksız beslenme, sigara, alkol ve stres derken bağırsaklarımızdaki iyi bakterilerin sayısı zamanla azalabiliyor. Bunun sonucunda sağlıklı bağırsak floramız bozularak hastalıklara davetiye çıkarıyor. Bağırsaklar, sindirim sistemimizin düzenli ve sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayan en önemli organlardan biridir hatta başında gelir. Eğer yanlış bir beslenme alışkanlığına sahipseniz, sindirim sisteminiz doğru bir şekilde çalışmaz ve tuvalete çıkamama durumu, çok tuvalete çıkma durumu, ishal, kabızlık, gaz, şişkinlik gibi birtakım sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz. Yazımızın devamında sindirim dostu olan ve olmayan besinleri sizinle paylaşacağız. Önce sindirimi zorlaştıran besinlerle başlayalım!






İlk sıralara birçoğumuzun maalesef çok sevdiği kahve ve çikolotayı eklesek yanlış yapmış olmayız. Bu besinlerin barındırdıkları bazı maddeler yemek borusundaki alt ucu gevşettiği için reflü şikâyetlerinin artmasına neden oluyor. Dolayısıyla bayram boyunca özellikle reflüye eğilimi olan kişilerin bu ürünleri tüketirken dikkat etmesi gerekiyor. Süt ve sütlü tatlılarda bulunan laktoz midede şişkinlik ve gaza neden olduğu için, bu iki besin aslında hepimizin aşina olduğu bir sindirim sistemi düşmanı. Bunun yerine yoğurt, peynir ve laktozsuz süt ile kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Reflünüz varsa ve tetiklenmeye müsait se acı kırmızı biber de uzak durmanız daha sağlıklı olacaktır; çünkü küçük çapta hemoroidi olan bir kişiyseniz dahi, çok acılı yemekler hemoroidin büyümesine, hatta kanamaya neden olabilir. Gazlı içecekleri ve kızartmaları hâliyle söylemimize bile gerek yok ama olsun, biz yine de söyleyelim. Uzak dursanız iyi olur!

Bu kadar “zarar adına bilgi” yeter diyorsanız sindirim sistemi arkadaşlarımızdan bahsetmeye başlayabiliriz.

Yüksek oranda lif içeren fasulye, bezelye ve mercimek gibi baklagiller sağlıklı bir bağırsak hareketine yardımcı olabilir. Bağırsakları çalıştıran bakliyat ürünleri aynı zamanda protein ve demir gibi mineraller açısından doğru bir kaynak. Aynı şekilde kuru meyveleri de sindirim sistemi dostu olarak tanımlayabiliriz. Örnek verecek olursak; 3 adet kurutulmuş incir 1.5 gram, 2 adet kuru kayısı 1.7 gram ve 3 adet kuru erik yaklaşık olarak 1.9 gram besin lifi içeriyor. Bu dostlar arasına taze meyvelerin de birçoğunu hatta neredeyse hepsini dahil edebiliriz. Meyveler lif bakımından zengindir ve günlük ihtiyacınız olan vitamin ve minerallerin çoğunu almanıza yardımcı olur; yüksek lif içeren meyveler arasında da kabuklu elma, portakal, çilek ve muzu sayabiliriz. Ve tabii ki tüm sebzeler; ancak ilk sıraya alacaklarımız kesinlikle enginar, brokoli, şalgam, mısır, Brüksel lahanası ve çok sevdiğimiz patates olmalı. Peki bu liflerin sindirilmesi gerekmiyor mu? Gıdalar yoluyla alınan liflerin sindirilmesi, bağırsakların daha kolay çalışması için gün boyu alınan sıvı miktarı önem taşımaktadır. Bu sıvının kahve ve çay gibi içecekler yerine su olarak alınması gerekmektedir. Yetersiz su tüketimi bağırsakların sertleşmesine ve tuvalete çıkmada zorlanmaya neden olabilir. Bir de kendi başına bağırsak dostu besinlerimiz mevcut, onları da maddeler hâlinde sıralayacak olursak:

1.      Kefir,
2.      Yoğurt,
3.      Badem,
4.      Turşu,
5.      Somon,
6.      Rezene çayı,
7.      Papatya çayı.

Unutmayın, Mora Terapi ile tanışarak tüm bu olumsuzlukların önüne geçebilecek ve sorunları tamamıyla ele alacak bütünsel sağlık hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu çağın ötesinde terapi yöntemleriyle sağlık özgürlüğüne kavuşabilirsiniz. Herkese sağlıklı günler!

3 Mayıs 2019 Cuma

Ağır Metal Zehirlenmeleri Hakkında Ne Kadar Bilgiliyiz?

Sanayileşme, insanların yaşam alanlarındaki toksik ağır metallerle iyiden iyiye tanışmasına sebep oldu desek yanılmayız. Sanayileşmenin kirlettiği doğada yetişen bitkisel ve hayvansal gıdaların alımı, denizlerin kirlenmesi, geri dönüşümlü kullanılan malzemeler, yakıtlar ve bunların kirlettiği havada adeta insanoğlu kendini ister istemez zehirleyebiliyor. Ağır metaller, çevre şartlarına dayanıklı olduklarından insan ve diğer canlılarda birikebiliyorlar. Bunu biyoakümülasyon; çevrede bulunan ağır metallerin zaman içinde organizmada birikmesi şeklinde ve biyomagnifikasyon; besin zincirindeki küçük canlılardan daha büyük canlılara doğru gittikçe katlanarak birikmesi şeklinde yapmakta. Peki ağır metaller bizleri spesifik olarak ne yönde olumsuz etkiliyor?

Hâlsizlik, konsantrasyon bozukluğu, iştahsızlık, kas ya da eklem ağrıları, kansızlık problemi gibi pek çok farklı durumda gereken ilk nedenlerden bir tanesi de ağır metal zehirlenmeleridir. Bu, düşünüldüğünden çok sık rastlanan bir sorundur ve birçok farklı semptomla hayatımızda karşımıza çıkabilir. Ağır metal zehirlenmesinden muzdarip olmamız için sanayi işçisi olmamız da gerekmiyor; modern yaşamın her alanında ağır metallere maruz kalıyoruz. Şehir hayatında aldığımız her nefeste, hatta yemek pişirdiğimiz tava, içtiğimiz suyla bile ağır metallere maruz kalabiliyoruz. Ağır metal deyimiyle genel olarak vücudun gereksinimi olmayan endüstriyel ve sanayi ürünleriyle alınan toksik etkili elementler kast edilir. Kurşun, cıva, arsenik, alüminyum, kadmiyum gibi ağır metaller vücuda besinlerle, içme sularıyla hatta hava yoluyla buhar olarak girer, yumuşak dokularda birikip uzun yıllar kalır ve anneden çocuğa da geçme riski teşkil eder.



Olası olumsuzluklardan bahsedip biraz moralinizi bozmuş olabiliriz. Ama merak etmeyin, yazımızın bu bölümünde ağır metallere karşı koymak için neler yapmamız gerektiğinden ve “ağır metal detoksu”ndan bahsedeceğiz.

Öncelikle ve kesinlikle nedeni bilinmeyen kronik yorgunluk, kansızlık, halsizlik, savunma sistemi zayıflığı, kas, eklem ağrıları ve depresyon gibi sorunlarda vücutta ağır metal birikimi olup olmadığının kontrolü için gerekli testler yapılmalıdır. İthal, güvenliği zayıf oyuncaklardan çocukları uzak tutmalı, kaynağı belli olmayan boyalı seramikleri, teflonları, mutfak malzemelerini kullanmamalıyız. Gıda konusunda ise hepimizin çocuk yaştan itibaren öğrendi gibi sebze ve meyveleri iyi yıkamalı, içecek ve yiyecek ile temas eden alüminyum folyoların ısı ile temasından kaçınılmalıdır. Ucuz kumaş boyası, plastik baskı vb. gibi tehditlere karşın aşırı kalitesiz giyim ürünleri de bu konuda tehdit unsuru. Deniz ürünlerini dikkatli tüketmeli, hava kirliliğini ciddiye almalı, mümkünse trafik yoğunluğundan uzak bölgelerde yaşamak tercih edilmelidir. Ve tabii ki sigaradan kesinlikle ve kesinlikle uzak durulmalıdır.
Son olarak ise ağır metal detoksu için oldukça önemli besin takviyelerinden bahsetmemiz gerekir. Aşağıdaki yiyecek ve içecekler, dünya tarafından da bu konuda kabul görmüş, ağır metal zehirlenmesinin etkilerinden korunmak için rutin beslenme planımıza entegre edilebilir:

•        Brokoli
•        Brüksel lahanası
•        Kereviz
•        Kişniş
•        Lahana
•        Mantar
•        Fesleğen otu
•        Havuç
•        Ispanak
•        Pazı
•        Karalahana
•        Maydanoz
•        Narenciye (portakal, greyfurt, limon)
•        Sarımsak
•        Soğan
•        Spirulina
•        Zencefil
•        Zerdeçal

Yukarıdaki tüm besinlerin dahil edilebileceği ağır metal detoksuna yardımcı olabilecek besinlerden oluşan beslenme planı ve şelasyon terapisi ağır metalleri vücuttan uzaklaştırma yöntemlerinden bazılarıdır. Mora Terapi yönteminde ise yapılan elektro akupunktur testi ile vücudunuzda birikmiş ağır metaller tespit edilebilmekte ve ağır metal detoksu terapilerimizle birlikte yapılan şelasyon terapisi ile ağır metaller vücuttan uzaklaştırılabilmektedir. Yeni ve fonksiyonel, kişiye özel tedavi imkanı sunan “Mora Optima” opsiyonu ile çok geniş ve farklı endikasyonlarda otomatik çalışma imkanı sağlar. Tüm hasta bilgilerine, istenildiğinde Yeni Mora NOVA’daki veri saklama özelliği sayesinde kolaylıkla ulaşılabilir. Ağır metal ve yeni tüm diğer testler çok daha kolay bir şekilde uygulanabilir.

Herkese ağır metalden uzak, sağlıklı günler!